Intermezzo

06.10.2010 20:52

Abyste si nemysleli, že se "flákám" (a abych si to nemyslela ani já), přidala jsem další článek - na téma Škola indigových dětí - že by téma na příští rok? Ale na to je ještě brzy. Vlastně bych s tímto příspěvkem počkala, teď máme plno jiných úkolů a hlavně je potřeba si taky pořádně odpočinout a nabrat síly na 2011, ale ono se to téma tak všelijak "hlásí", tak třeba jej někdo z vás potřebuje přečíst... Nápad je to úžasný a moc bych dětem (i nám) takovou školu přála, ale nejen pro indigové děti a hlavně aby tam byl prostor i pro ty děti, kterým současný "biflovací" systém vyhovuje, abychom zase někoho neseparovali, jinak je to úžasné.

Mimochodem, měla jsem k tomu napsaný kráásný článek - tak pěkně jsem ho VYMYSLELA - na pět stránek!!! A pak jsem ho přesela přes síto (viz příspěvek Tři síta, které jsem spolu s Interview s Bohem "našla" na https://cestakduze.webnode.cz - díky Světluško a Šamane Luďku) a zase jsem ho smazala. Jediné co z něj zůstalo jsou citáty připisované Einsteinovi, o kterém jsem se v článku zmiňovala, ale teď to vypadá "lehce mimo", ale mimo to rozhodně není, takže ty najdete níže. No, abych nebyla přehnaně kritická - něco z toho původního článku by možná zbylo, ale když jsem se na to vyspala, nepřipadalo mi to ani tak důležité a hlavně to bylo takové "polovičaté". Třeba až to dozraje, vrátím se k tomu. Nebo vůbec k tématu nutných změn různých institucí...

Ale teď jdu pokračovat ve vyřizování e-mailů, což mi poslední týdny zabere tak 3-4 hodiny denně, ale mám z toho nesmírnou radost, protože toho při nich tolik vyřídíme a zpracujeme!!! A hlavně si "popovídám" se spoustou úžasných lidí - s vámi. :-)

 

Mějte se podzimě - pohádkově 

M.

 

Citáty (A.Einstein):

  • Kdo chce říci pravdu, ať přenechá eleganci svému krejčímu.
  • Neexistuje jiná rozumná forma výchovy než být příkladem - nelze-li jinak, tedy odstrašujícím.
  • Stát je tu pro lidi, a ne lidi pro stát.

O vědě

  • Věda bez náboženství je chromá, náboženství bez vědy je slepé.
  • Fantazie je důležitější než vědění.
  • Proč nám skvělá technika, která šetří práci a usnadňuje život, dosud přinesla tak málo štěstí? Odpověď je prostá: protože jsme se jí nenaučili rozumně užívat.
  • Pro toho, kdo věří ve fyziku, je oddělení minulosti, přítomnosti a budoucnosti pouhou iluzí.
  • Za svůj dlouhý život jsem pochopil jedno - ve srovnání s objektivní realitou je naše věda dětinská a prostá, ale přece je tím nejlepším co vůbec máme.
  • Žádné množství pokusů nikdy nemůže dokázat, že jsem měl pravdu. Jediný pokus však kdykoliv může dokázat, že jsem se mýlil.
  • Žádný problém nemůže být vyřešen na stejné úrovni myšlení, která jej stvořila.

O poznání

  • Je zázrak že moderní metody výuky toho… toho nedotknutelného ducha zvědavosti ještě neudusily.
  • Kdokoliv si míní osvojovat právo soudce na poli pravdy a vědění, ten ať čeká, že ho zdrtí smích bohů.
  • Na světě nejtěžší věc k pochopení je daň z příjmu.
  • Nejkrásnější a nejhlubší pocit, jaký může člověk zažít, je poznat tajemno. To je základním principem náboženství, stejně tak jako veškerého seriózního úsilí v umění a ve vědě.
  • Není to tím, že jsem chytřejší, ale tím, že se problémy zabývám déle.
  • Nikde neleží pravda na povrchu.
  • Pravda o přírodě je silnější a obhájí se sama.
  • Radost vidět a rozumět, to je nejkrásnější dar přírody.
  • Úsilí o pravdu musí být nadřazeno jakémukoliv jinému úsilí.
  • Vzdělání je to jediné, co v nás zůstane po tom, co jsme se naučili ve škole.

O společnosti, politice

  • Jsem pevně přesvědčen, že vášnivá vůle po spravedlnosti a pravdě udělala více pro zlepšení podmínek ve společnosti než vypočítavá politická chytrost, která nakonec vyvolává všeobecnou nedůvěru. Kdo může pochybovat o tom, že Mojžíš byl lepším vůdcem lidstva než Machiavelli?

O lidech

  • Čím víc se člověk pokouší vyhnout utrpení, tím víc trpí, protože ho začínají mučit nepodstatné nebo bezvýznamné věci.
  • Hodnocení člověka má vycházet z toho, co dává, ne z toho, co je schopný získat.
  • Jsme tu pro druhé lidi, především pro ty, na jejichž úsměvu a blahu závisí naše vlastní štěstí.
  • Každý ať je uznáván jako osobnost, nikdo ať není zbožněn.
  • Nechtěj být člověkem, který je úspěšný, ale člověkem, který za něco stojí.
  • Nemůžeme ztrácet naději v lidstvo, když víme, že Mozart byl člověk.
  • Osud celé pospolitosti bude takový, jaký si ona pospolitost zaslouží.
    (Jiná verze: Osud lidí jako celku bude takový, jaký si zasluhují.)
  • Potřebujeme podstatně nový způsob myšlení, jestliže má lidstvo přežít.
  • Přítel je člověk, který zná melodii tvého srdce - který ti ji předzpívá, když ji zapomeneš.
  • Vyvarujte se toho, abychom mladému člověku předkládali úspěch v obvyklém smyslu jako životní cíl.
  • Je-li nepořádek na stole odrazem nepořádku v mysli, co potom odráží prázdný stůl?

O lásce

  • Každý má dvě možnosti. Jsme buď naplněni láskou…, anebo strachem.
  • Když jsem měl dvacet, myslel jsem na lásku. Pak už jsem miloval jenom myšlení.
  • Láska by měla být sportem, omezujícím se přísně na dva jedince. Ale kolik dnešních žen a mužů ji dovede chápat jen v celém mužstvu.
  • Láska je pro smysl člověka složitější než matematika, mnohdy s neřešitelnými příklady.
  • Manželství, to muselo vymyslet nějaké prase bez fantazie!
  • Síla lásky spočívá v tom, že je člověk šťasten se ženou. Síla sebelásky, že je šťasten bez ní.

O životě

  • Pouze život, který žijeme pro ostatní, stojí za to.
  • Život je posvátný, tj. je nejvyšší hodnotou, od níž se odvozuje hodnocení čehokoliv dalšího.
  • Hra je jeden z nejefektivnějších způsobů, jak zjednodušit život. Přesně to jsme dělali jako děti, ale v dospělosti jsme si hrát zapomněli.
  • Existují pouze dvě cesty, jak žít svůj život: buď s vědomím, že nic není zázrak, nebo s vědomím, že všechno je zázrak.

O válce

  • Mír nemůže být držen násilím, může jej být dosaženo pouze porozuměním.
  • Nevím, čím se bude bojovat ve třetí světové válce, ale ve čtvrté to budou klacky a kameny.
  • Pro věc míru musíme být připraveni udělat ze sebe hrdinné oběti, a ty děláme ochotně pro věc války. Tam není úkol, který by byl důležitější nebo vzdálenější mému srdci.
  • Víra, že lze dosáhnout bezpečnosti vyzbrojováním národů, je osudnou iluzí.
  • Není lepší zemřít za věc, ve kterou věříme, jako je mír, než trpět za věc, v niž nevěříme, jako je válka?

O ateismu

  • Rozdíl mezi mnou a většinou takzvaných ateistů je pocit naprosté pokory před neuchopitelným tajemstvím a harmonií kosmu.
  • Nejsem ateista. A myslím, že se nemůžu označit za panteistu. Je to otázka, jež je příliš široká pro naši omezenou mysl. Jsme jako malé dítě, vcházející do obrovské knihovny, přeplněné knihami v nejrůznějších řečech. Dítě ví, že někdo musel ty knihy napsat, ale neví, jak je napsal. Nerozumí řečem, ve kterých jsou knihy napsané. Matně tuší jakýsi nadpřirozený pořádek v tom, jak jsou knihy uspořádané, ale nic o něm neví. Takové je podle mě postavení i toho nejinteligentnějšího člověka vůči Bohu.